Zawartość BIM
dla producentów
Czym są treści BIM
Obiekty BIM to cyfrowe odzwierciedlenia rzeczywistych produktów, elementów wyposażenia czy materiałów budowlanych wykorzystywane przez architektów podczas projektowania budynków. BIM content tworzony jest poprzez połączenie modeli 3D z metadanymi o produkcie.
Producent reprezentując swoje produkty w postaci BIM contentu udostępnia obiekty BIM wraz z powiązanymi danymi takimi jak materiał, nr modelu, instrukcja montażu itp.
Jednocześnie wysokiej jakości modele 3D wraz z pełną dokumentacją stanowią same w sobie produkt sprzedażowy, zwiększając widoczność i zasięgi firmy.
Łatwość i dostępność z jaką można je zastosować w projekcie daje duże szanse na wykorzystanie ich na etapie budowy, generując tym samym nowe zamówienia.
Stają się więc narzędziem marketingowym, budującym przewagę nad konkurencją.
Kto potrzebuje treści BIM
Coraz więcej producentów decyduje się na zakup usługi tworzenia bibliotek BIM, będąc świadomych dalekosiężnych korzyści tej technologii. BIM to przyszłość projektowa, która powoli staje się standardem.
Dlatego też już dziś warto zainwestować w budowę kompetencji firmy w tym kierunku. BIM to nie tylko model 3D, to także wsparcie dla projektanta w procesie jego pracy, to prosty wybór materiałów podczas projektowania, a przede wszystkim wychodzenie naprzeciw potrzebom nowoczesnego rynku branży budowlanej.
Inwestorzy poszukują firm wykonujących projekty w technologii BIM,biura projektowe chcąc efektywnie pracować, szukają gotowych bibliotek BIM, rządy wspierają rozwój technologii ogłaszając przetargi na zamówienia publiczne wykonane w tej technologii.
Cały cykl życia inwestycji zaczyna opierać się na BIMie.
Korzyści z zastosowania BIM
globalny zasięg - wirtualne modele produktów dostępne na dedykowanej do tego platformie online dostępne są dla architektów i innych specjalistów AEC (Architecture, Engineering, Construction) na całym świecie
łatwy dostęp - natychmiastowy dostęp online, 24/7 do wszystkich informacji o produkcie
zwiększona sprzedaż - dotarcie do większej i trafniejszej grupy odbiorczej, dające większe szanse na pozyskanie nowych klientów
narzędzia marketingowe - informacje zwrotne w postaci statystyk najczęściej wybieranych i pobieranych produktów
innowacyjność - modele 3D są reprezentacją produktową idącą w duchu nowoczesnej technologii, pokazując firmę jako zaangażowanego i aktywnego uczestnika procesu cyfryzacji w budownictwie
W dobie ostatnich wydarzeń mogą stać się także wirtualnym katalogiem produktów możliwym do zaprezentowania podczas spotkań online z potencjalnymi kontrahentami.
Podejście BIM Production
Tworzenie contentu BIM jest filarem naszych usług. Dbamy o to aby nasze
biblioteki oraz modele BIM cechowały: